Wednesday, October 7, 2009

Best !Best! BBQ!










ari tu aku n kak zura pk2 nak wat ape..lagipun abah balik raya ke 3.so terpk ridea wat bbq..ajak saudara mara yang terdekat..xmenang tangan wat tapi seronok.. Nak tau,resepi aku n kakak aku utk ayam.. yang lain kak zura puye idea.sungguh menyelerakan.last2 semo xlarat nak makan.hehe. makanan ni hasil usaha kami sekeluarga..lain kali ada kelapangan ley wat ag..


kenangan Syawal'09

"Family En. Badrul"

[(alang)nisa+(rfa)arafah+tokcik+along(ash)+mama(melor)+angah(zura)]

Walaupun 1 syawal dah berlalu tapi bila kenangkan seronok sangat..Walaupun 1 syawal tu..aku xberaya ngan abah aku coz dia xpt cuti. tapi kitaorang satu family tetap ceria (^_^)..lagipun dah terbiasa abah xda. Persiapan ari raya ala kadar je. Sblm ari raya aku ngan family sibuk kemas umah.. maklum r umah kelam kabut coz lama xbalik.. penat mengemas,g tlg wat kuih raya. taun ni xwat banyak coz bz so apa agi bli kerepek byk2.haha.kitaorang just wat kuih cornflake madu n popia goreng..macam2 telatah smsa bagi2 kja. walaupun kakzura sakit dia still tlg..along pun join. mase tu r aku hepi ngat coz bukan slalu dapat bersama..melawak n mengusik masing2.. tapi sedey jugak coz x g smyang raye coz terover sleep tito..ngantok ngat.after tu ape agi masing2 bersiap utk g beraya.. Aku g kubur nenek n atuk.induw kat diaorang.(close case).. ari raya best coz aku boleh makan lemang n rendang byk2..setiap rumah yang aku g semua aku g makan..anak2 en badrul memang kuat makan..haha.siap xpandang orang lain..ini r gamba telatah kitaorg time raya. : )

[say cheese!! anak2 encik bad]

[kt ampang..umah yang pertama aku melantak lemang +rendang]

[me with my nephew..haha terasa diriku muda kjap :P]

[aku yang control senyum+ rfa yang ceria]

[kak zura tgh b'siap+ rfa gila gambo]

[rfa + moyangku yang vogue d' pagi raya]

[rfa n cup cake..huhu.suka makan kek dak ni]

[siapa bilang gadis melayu x menawan.]


Friday, September 4, 2009

Cinta tidak pernah meminta, ia
sentiasa memberi, cinta membawa
penderitaan, tetapi tidak pernah
berdendam, tak pernah membalas dendam.
Di mana ada cinta
di situ ada kehidupan
manakala kebencian membawa
kepada kemusnahan.(Mahatma Ghandi)

Tuhan memberi kita dua kaki untuk
berjalan, dua tangan untuk memegang,
dua telinga untuk mendengar dan dua
mata untuk melihat. Tetapi mengapa
Tuhan hanya menganugerahkan sekeping
hati pada kita? Karena Tuhan telah
memberikan sekeping lagi hati pada
seseorang untuk kita mencarinya.
Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di
sebuah sungai. Satu titis air mata tu
menyapa air mata yg satu lagi,” Saya
air mata seorang gadis yang mencintai
seorang lelaki tetapi telah
kehilangannya. Siapa kamu pula?”.
Jawab titis air mata kedua tu,” Saya
air mata seorang lelaki yang menyesal
membiarkan seorang gadis yang
mencintai saya berlalu begitu sahaja.”

Cinta sejati adalah ketika dia
mencintai orang lain, dan kamu masih
mampu tersenyum, sambil berkata: aku
turut bahagia untukmu.

Jika kita mencintai seseorang, kita
akan sentiasa mendoakannya walaupun
dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat
tinggal jika kamu masih mau mencoba.
Jangan sesekali menyerah jika kamu
masih merasa sanggup. Jangan sesekali
mengatakan kamu tidak mencintainya
lagi jika kamu masih tidak dapat
melupakannya.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata,
sedangkan rasa suka dimulai dari
telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti
menyukai seseorang, cukup dengan
menutup telinga. Tapi apabila kamu
Coba menutup matamu dari orang yang
kamu cintai, cinta itu berubah menjadi
titisan air mata dan terus tinggal
dihatimu dalam jarak waktu yang cukup
lama.

Cinta datang kepada orang yang masih
mempunyai harapan walaupun mereka
telah dikecewakan. Kepada mereka yang
masih percaya, walaupun mereka telah
dikhianati. Kepada mereka yang masih
ingin mencintai, walaupun mereka telah
disakiti sebelumnya dan kepada mereka
yang mempunyai keberanian dan
keyakinan untuk membangunkan kembali
kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada
orang yang tersayang sehingga dia
meninggal dunia , lantaran akhirnya
kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta
itu pada pusaranya . Sebaliknya
ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan
dibenakmu itu sekarang selagi ada
hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita
bertemu dan bercinta dengan orang yang
salah sebelum bertemu dengan orang
yang tepat, kita harus mengerti
bagaimana berterima kasih atas
kurniaan itu.

Cinta bukan mengajar kita lemah,
tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta
bukan mengajar kita menghinakan diri,
tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta
bukan melemahkan semangat, tetapi
membangkitkan semangat -Hamka

Cinta dapat mengubah pahit menjadi
manis, debu beralih emas, keruh
menjadi bening, sakit menjadi sembuh,
penjara menjadi telaga, derita menjadi
nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai
seseorang yang tidak mencintaimu,
tetapi lebih menyakitkan adalah
mencintai seseorang dan kamu tidak
pernah memiliki keberanian untuk
menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang menyedihkan dalam hidup
adalah ketika kamu bertemu seseorang
yang sangat berarti bagimu. Hanya
untuk menemukan bahawa pada akhirnya
menjadi tidak bererti dan kamu harus
membiarkannya pergi.

Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan
seseorang, ketika kamu memikirkannya
hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata “Hai”
darinya, dapat menyatukan kembali
kepingan hati tersebut.

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih
sayang. 99 disimpan disisinya dan
hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia.
Dengan kasih sayang yang satu bahagian
itulah, makhluk saling berkasih sayang
sehingga kuda mengangkat kakinya
kerana takut anaknya terpijak.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang
yang mencintai kamu sepenuh hati,
sehinggalah kamu kehilangannya. Pada
saat itu, tiada guna sesalan karena
perginya tanpa berpatah lagi.

Jangan mencintai seseorang seperti
bunga, kerana bunga mati kala musim
berganti. Cintailah mereka seperti
sungai, kerana sungai mengalir
selamanya.

Cinta mampu melunakkan besi,
menghancurkan batu, membangkitkan yang
mati dan meniupkan kehidupan padanya
serta membuat budak menjadi pemimpin.
Inilah dasyatnya cinta !

Permulaan cinta adalah membiarkan
orang yang kamu cintai menjadi dirinya
sendiri, dan tidak merubahnya menjadi
gambaran yang kamu inginkan. Jika
tidak, kamu hanya mencintai pantulan
diri sendiri yang kamu temukan di
dalam dirinya.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti
ada pada tiap-tiap diri manusia, ia
laksana setitis embun yang turun dari
langit,bersih dan suci. Cuma
tanahnyalah yang berlain-lainan
menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah
yang tandus,tumbuhlah oleh kerana
embun itu kedurjanaan, kedustaan,
penipu, langkah serong dan lain-lain
perkara yang tercela. Tetapi jika ia
jatuh kepada tanah yang subur,di sana
akan tumbuh kesuciaan hati,
keikhlasan, setia budi pekerti yang
tinggi dan lain-lain perangai yang
terpuji.~ Hamka

Kata-kata cinta yang lahir hanya
sekadar di bibir dan bukannya di hati
mampu melumatkan seluruh jiwa raga,
manakala kata-kata cinta yang lahir
dari hati yang ikhlas mampu untuk
mengubati segala luka di hati orang
yang mendengarnya.

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan
jatuh cinta. namun apabila sampai
saatnya itu, raihlah dengan kedua
tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi
dengan sejuta rasa tanda tanya
dihatinya

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah
dituturkan dari mulut ke mulut tetapi
cinta adalah anugerah Tuhan yang indah
dan suci jika manusia dapat menilai
kesuciannya.

Bukan laut namanya jika airnya tidak
berombak. Bukan cinta namanya jika
perasaan tidak pernah terluka. Bukan
kekasih namanya jika hatinya tidak
pernah merindu dan cemburu.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai
juga memang mudah. Tapi untuk dicintai
oleh orang yang kita cintai itulah
yang sukar diperoleh.

Satu-satunya cara agar kita
memperolehi kasih sayang, ialah jangan
menuntut agar kita dicintai, tetapi
mulailah memberi kasih sayang kepada
orang lain tanpa mengharapkan balasan.


Monday, August 31, 2009


Menjual kain pasang (batik) dan telekung dari Indonesia. Setiap set mengandungi kain untuk baju,kain & selendang. Pelbagai corak dan motif ada tersedia mengikut stok. boleh lawati (http://kainbatikseberang.blogspot.com/)






Saturday, August 29, 2009

Siapakah jejaka ini?


Jejaka ini diberi nama Mohd Noor Ashrul.. Kawan2 dia panggil dia ash..kitaorang dari kecik jarang bersama tapi kitaorang rapat.. skang umur dia 27 tahun. aku cayang dia tapi mak aku lagi sayang dia..haha. sabo je r. kadang-kala rase geram jugak coz mak cayang dia sangat2. maklum le lelaki tu harapan dia. siapakah gerangan jejaka ni? huhu..dia ni pendiam, tapi baik ati.suka tolong orang tapi suka kcau aku.. dulu suka gado2 ngan dia... tapi skg aku harap dia cepat sihat. kitaorang harap yang terbaik untuk dia.amin. induw ngan telatah dia. dia le satu2 nya abg aku.. :)

Avatar me -niesa-

ari tu aku bosan layan wat avatar.. tekan2 avatar konon2 nak wat gaya n muka aku..huhu. xtau r comey ke X? ni r hasil kja xfaedah yang aku wat...haha

Gile_gile Time


Huu. time ni best.. abg isyam, krol,imran,rfa, k.zura n me jalan2 Kl.. area lorong haji taib.. WaH.. banyak gile permainan. semua barang ley dapat dengan murah tapi dengan syarat kna borong.. huhu. aku beli brick game..permainan yg aku suka time kecik2.. layan siot.. Time ni semo pakat gile2. kalo tgk barang kat sana cam nak bli je semua..haha. ni gara2 abg isyam r yg bawak kitaorg. last2 kitaorang yang sakan membeli. kenangan klaka kakak aku n rfa takut tikus besar..semua pkat menjerit..Ahakz. apa-apa pun enjoy.lain kali g agi..nisa nk ikut.

Thursday, July 2, 2009

DONG BANG SHIN KI (DBSK)



Who are TVXQ (Dong Bang Shin Ki, DBSK) from Korea?

The meaning of "Dong Bang Shin Ki" or "Tong Vfang Xien Qi" is "Gods Rising from the East". They consist of a five-member dance team is made up of high school students who auditioned for stardom. Each member of Dong Bang Shin Ki (DBSK) has proved his talent in singing as well as dancing. Thus, the mould of the korean boy band was formed.

The Dong Bang Shin Ki (DBSK) boys were put in different groups among peers during their training to be selected for the band, which was already named Dong Bang Shin Ki (DBSK) / Tong Vfang Xien Qi.

The first to join Dong Bang Shin Ki (DBSK) was Kim JunSu (김준수) who was 12 at that time; he was brought into the program through a TV show looking for a new talent. He continued to train for six more years and debuted under the name of Xiah Junsu ,Xiah is pronounced SHe-AH in Korean).

The next TVXQ (Dong Bang Shin Ki, DBSK) member to join, Jung YunHo , won his audition through a dance competition. However, he was no amateur--he had been a backup dancer and rapper for K-pop singer Dana. His chosen stage name is U-know YunHo , because when you say YunHo real fast, it sounds like U-know in English).

Kim JaeJoong, like Tamaki Nami (a Japanese pop singer), left his hometown to audition for SM Entertainment and debut under the name a fortune teller foretold years before: YoungWoong JaeJoong. He is also known as Hero, the meaning YoungWoong.

Shim ChangMin, was one of the youngest to audition; nevertheless, he passed the try-outs. He joined the band on the name of ChoiKang ChangMin ,the English counterpart to his stage name is Max).

Six months prior to the Dong Bang Shin Ki (DBSK)'s debut, a new member was added. American Park YooChun changed his name to Micky YooChun .Originally, YooChun's English name was Micky, so he chose his English name to be part of his stage name.


love this song very much!!



Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, it's okay
Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, it's okay, come on!

Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah (baby girl) it's okay (baby girl)
Yeah, yeah, yeah, yeah
I just say I love you, (it's okay), it's okay

Everything is okay for me, only when I'm near you,
Only for you, I will give you everything I have
It's al'ight, recognize
Even the thought of having you in my heart,
I start smiling automatically.

In my eyes I can't see anyone but you,
It makes me happy when I see you play around cutely,
Sometimes you're my cute friend, my lovable wife,
You're my baby girl, sweety girl,
Forever, forever with you.

If you say you'll be beside me,
If you say you'll always hold my hands,
I believe I can do anything for you,
It's okay, it's okay,
If I only have you, it's okay.

If this is what love is, then I am happy,
If this is what love is, then everything is okay.
If there is anything wrong,
just being someone to cheer you up, I'm okay
It's okay, it's okay, I'll understand, it's okay.

I must've love you too much,
The truth is I must love you,
It's so hard to fall asleep,
I love everything about you.
If I have only you, I'm okay
If you'll stay beside me,
I love you,
I'll always stay by your side,
Look only at you.

Yeah, yeah, yeah, hey (yeah, it's okay)
Hey (yeah, yeah, yeah) hey (yeah, it's okay)

Stay beside me, I'll protect you, tightly held your two hands.
I will win any difficulties, there is no sadness nor seperation.
My love will never change,
You might not believe me, but I care for you more than myself.

One minute one second, everytime I think of you,
even if I don't tell you sometimes,
Our relationship which started like a joke, is now my everything.
I may act blunt, but you're the light which changed my heart,
Even when we're far apart, I will find you because I'm your star.

If you say you'll be beside me,
If you say you'll always hold my hands,
I love you, is all I can tell you,
But I won't ever let go of the happiness I hold.
If this is what love is, then I am happy
If this is what love is, then everything is okay
I love you, that's what I felt from the start,
I will always protect you until whenever.

I must've love you too much,
The truth is I must love you,
It's so hard to fall asleep,
I love everything about you.
If I have only you, I'm okay
If you'll stay beside me,
I love you,
I'll always stay by your side,
Look only at you.

Yeah, yeah, yeah, hey (yeah, it's okay)
Hey (yeah, yeah, yeah) hey (yeah, it's okay) let's go.

Like a fool, I spend the day laughing while thinking of you,
Just like this, we promise to stay like this forever (it's okay, I'll understand, it's okay)
If I have only you, I'm okay
If you'll stay beside me,
I love you,
I'll always stay by your side, (it's okay, it's okay)
Look only at you, (If I only have you, it's okay)
It's okay...

Friday, June 5, 2009

Ada apa Dengan Nama?

Menurut sebuah hadith dari Rasulullah SAW bahawa nama yang baik diberikan kepada anak-anak dari kaum muslimin ialah nama para nabi. Manakala yang lebih afdhal (utama) dan disukai oleh Allah SWT ialah Abdullah dan Abdur Rahman. Sedangkan nama yang paling tepatnya ialah Harith dan Hammam. Nama yang paling buruk pula ialah Harb (perang) dan Murrah (pahit).

Adalah menjadi kewajipan bagi kedua ibu bapa untuk memberikan nama yang baik kepada anak-anaknya. Pada dasarnya, memberikan nama yang baik kepada anak-anak bukanlah wajib hukumnya. Namun, jika ditinjau dari segi kesan dan akibat yang timbul daripadanya, maka hukumnya akan beralih menjadi wajib secara sendirinya.

Oleh itu, berhati-hatilah dalam memilih dan memberikan nama kepada anak-anak. Pilihlah nama yang dianjurkan oleh Islam atau sekurang-kurangnya nama yang membawa maksud yang baik.
Nama-nama Dilarang dalam Islam
Abkam
=
Tidak celik, buta
Abiqah
=
Hamba yang lari dari tuannya
Afinah
=
Yang bodoh
Asyar
=
Paling jahat
Asyirah
=
Yang tidak bersyukur atas nikmat
Amah
=
Hamba suruhan perempuan
Baghiah
=
Yang zalim, jahat
Bahimah
=
Binatang
Balidah
=
Yang bodoh, bebal
Bakiah
=
Yang menangis, merengek
Baqarah
=
Lembu Betina
Batilah
=
Yang batil, tidak benar
Dabbah
=
Binatang
Dahriyah
=
Yang mempercayai alam wujud dengan sendirinya
Dahisyah
=
Goncang, stress
Darakah
=
Kedudukan yang rendah
Daniyah
=
Yang lemah dan hina
Dami'ah
=
Yang mengalir air matanya
Fasidah
=
Yang rosak, yang binasa
Fasiqah
=
Yang jahat, si fasik
Fasyilah
=
Gagal, kalah
Fajirah
=
Yang jahat, yang berdosa
Faji'ah
=
Kecelakaan
Ghafilah
=
Yang lalai, yang leka
Ghailah
=
Kecelakaan, bencana
Ghaibah
=
Hilang
Ghasibah
=
Perampas, perompak
Ghamitah
=
Yang tidak mensyukuri nikmat
Ghawiah
=
Yang sesat, yang mengikut hawa nafsu
Haqidah
=
Yang dengki
Hasidah
=
Yang hasad
Hazinah
=
Yang sedih
Huzn
=
Kesedihan
Khabithah
=
Yang jahat, yang keji
Khali'ah
=
Yang tidak segan silu, mengikut hawa nafsu
Khati'ah
=
Yang bersalah, yang berdosa
Khasirah
=
Yang rugi
Khamrah
=
Arak
Jariah
=
Hamba suruhan perempuan
Jafiah
=
Yang tidak suka berkawan
Kaibah
=
Yang sedih
Kafirah
=
Yang kafir, yang ingkar
Kamidah
=
Yang hiba, yang sangat berduka
Kazibah
=
Pendusta, pembohong
Lahab
=
Bara api
Laghiah
=
sia-sia, tidak berfaedah
La'imah
=
Yang tercela
Lainah
=
Yang terkutuk
Lahifah
=
Yang sedih, menyesal dan dizalimi
Maridah
=
Yang menderhaka
Majinah
=
Yang bergurau senda tanpa perasaan malu
Majusiah
=
Agama menyembah api atau matahari
munafikah
=
Yang munafik
Musibah = Celaka, bencana, kemalangan
Nariah = Api
Nasyizah = Yang menderhaka dan melawan suami
Najisah = Yang najis dan kotor
Qabihah = Yang buruk, hodoh
Qatilah = Pembunuh
Qasitah = Yang melampaui batasan dan menyeleweng dari kebenaran
Qazurah = Kejahatan, perzinaan
Rajimah = Yang direjam, yang dilaknat
Razi'ah = Kecelakaan, musibah
Razilah = Yang keji dan hina
Sakitah = Yang jatuh, yang hina, yang jahat
Safilah = Yang rendah dan hina
Sahiah = Yang pelupa
Sakirah = Pemabuk
Syafihah = Yang bodoh
Syaridah = Yang diusir
Syaqiyah = Yang menderita
Syarrul Bariyyah = Sejahat-jahat manusia
Syani'ah = Yang buruk
Syarisah = Yang buruk akhlak
Syatimah = Maki hamun
Syariqah = Pencuri
Talifah = Yang rosak, yang binasa
Tarbiyah = Yang papa kedana
Tarikah = Anak dara tua
Tafihah = Karut
Talihah = Yang tidak baik
Yaisah = Yang berputus asa
Yabisah = Yang kering, yang sedikit kebaikannya
Wahinah = Penakut
Waqihah = Yang kurang sopan dan malu
Wasikhah = Yang kotor
Wasyiah = Yang mengumpat, yang mengadu dombakan orang
Wahimah = Yang lemah
Wahiah = Yang lemah, yang jatuh, yang buruk
Wajilah = Penakut
Wailah = Bencana, keburukan
Waqi'ah = Pertempuran dalam peperangan, umpatan
Zalijah = Kebinasaan
Zalilah = Yang hina
Zalimah = Yang zalim
Zaniyah = Penzina, pelacur
Zufafah = Racun pembunuh



Waa.. xberingat pose masing2..
huuu.
but we enjoy ur time
to being together
miss all JKK TF
wish we can get spend time together again..
HIDUP Tun Fatimah!!!
p/s:find me (^-^) ?? hee.

Thursday, June 4, 2009

Asean U GAme


Aku n kawan-kawan yang takda kerja time cuti g r join tgk program ni.. huhu. asean u game.. first aku dgr..xtau kewujudan dia.. ada ke? semua universiti hanta wakil atlet.. aku? bukan atlet.lari pun mcam org xcukup kaki, camne nak jadi atlet . aku tukang sokong je boleh r. best jugak g tgk perasmian pembukaan.kira berbaloi lagipun dapat duit sape xnak.. huhu. yang paling aku syok time ni ialah dapat tgk . WAA.. BUNGA2 APii. yang lain aku xingat ngat. Apa-apapun Congrate to all winner. UTHM still in my deep heart..

kenangan TIme SquaRe




[sue +alkaf+murni+aku+k.dib+epul,+abg pian]

detik ini..waktu ini.. wujudnya kenangan

inilah antara kenangan yang xleh aku lupakan
best giler rase macam xnak balik..
aku main semua permainan
haha!
puas ati aku..


kepada kawan2.. thanz layan kerenah aku time tu
seronok dpt spend mse dengan korang..
luv u all..
lain kali kita wat agi program yg agi syookk..


Wednesday, June 3, 2009

GooD [BYE] daY


[GOOD BYE]
So now, I’m going to meet you
that’s what I’ve decided
this song in my pocket
I want you to hear it

softly raising the volume
I’ve already tried and made sure

oh Good-bye days, now
there’s a feeling of change
up until yesterday, so long
because there’s an uncool kindness beside me
La la la la with you

I hand the other earphone to you
it flows slowly
this moment

are you loving well?
even though you lose your way sometimes

oh Good-bye days, now
the heart that started to change, alright
because there’s an uncool kindness beside me
La la la la with you

if possible, I’d want to
not think any sad thoughts
but you’ll show up, right?
that time, with a smile
even if you could say something like,
“Yeah hello!! my friend”
that’d be nice

when we’re humming the same song
be next to me, I wish
I’m glad I met
an uncool kindness

La la la la goodbye days




;;

Template by:
Free Blog Templates